Verkkokaupan toimitusehdot
Voimassa 1.1.2016 alkaen
Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteita myy SAR-Machine Oy y-tunnus 0477395-9. Myymme tuotteita yrityksille ja täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
Tilaaminen
Tilaaminen tai ostaminen SAR-Machine Oy:n verkkokaupasta ei vaadi rekisteröitymistä.
Mikäli olet jo meidän asiakas, mutta et ole asioinut verkkokaupassa, käy rekisteröitymässä ja tämän jälkeen ota yhteyttä meihin, niin asiakkuuteen lisätään laskutusmahdollisuus ja maksuehto kuten ennenkin.
Asiakas sitoutuu säilyttämään ja käyttämään tunnuksiaan siten, että ulkopuoliset eivät saa tunnuksia haltuunsa. Mikäli käyttäjätunnus tai salasana unohtuu, ottakaa yhteyttä meihin sähköpostilla info@sar-machine.fi. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Maksutavat
Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä (paitsi rekisteröityneet laskutusasiakkaat). Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä maksukortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.
Maksupalvelutarjoaja
MAKSUTAVAT VERKKOKAUPASSA
*** Klarnan tarjoamat maksutavat kuluttajille:
Klarnan tarjoamat maksuvaihtoehdot näkyvät Klarna Checkout -palvelussa. Tällä hetkellä Klarna Checkout -palvelussa tarjolla olevat maksuvaihtoehdot ovat lasku, tililuotto, korttimaksu, tai suoramaksu pankin kautta. Asiakkaan syötettyä Checkout-palvelulle maksutiedot, jäljelle jäävät ne maksutavat, jotka ovat asiakkaan kohdalla mahdollisia. Oletusmaksuvaihtoehtona on aina lasku, kun se on mahdollista. Asiakas voi vaivatta muuttaa maksutapaa vaikkapa kortti- tai verkkopankkimaksuksi "OSTA"-painiketta painettuaan, jos nämä vaihtoehdot eivät ole alunperin olleet tarjolla. Mikäli asiakas ei syötä henkilötunnusta järjestelmään, niin tällöin vain korttimaksu ja verkkopankkimaksu ovat mahdollisia.
Asiakkaan on mahdollista maksaa kaikkien suomalaisten pankkien debit- ja credit-korteilla sekä seuraavien pankkien verkkopankissa: S-pankki, Aktia, Danske Bank, Osuuspankki, Nordea ja Säästöpankki. Korttimaksun yhteydessä asiakkaan tulee antaa kortin numero, kortin viimeinen voimassaolopäivä, CVC-koodi sekä joillakin korteilla maksettaessa myös 3D secure–koodi. Lisäksi asiakkaan pankki voi vaatia erillisen tunnistautumisen verkkopankissa verkkopankkitunnuksilla. Varmistathan myös, että olet aktivoinut korttisi verkkomaksuominaisuuden verkkopankissasi ennen maksun suorittamista.
Debit-/Credit –kortti
Voit maksaa Debit-/Credit –yhdistelmäkorteilla sekä Visa Electron korteilla. Debit-kortilla maksaminen on helpompaa, nopeampaa ja turvallisempaa kuin verkkopankissa. Et tarvitse erillisiä tunnuksia vaan ainoastaan itse kortin. Jos maksu menee debit-kortilta, se veloitetaan samalla tavalla suoraan tililtäsi. Koska luottokorttiyhtiösi takaa Debit-/Credit –yhdistelmäkortin maksut, on se sinulle turvallisempi vaihtoehto. Jos ongelmia ilmenee, saat aina rahasi takaisin luottokorttiyhtiöltä, mikäli ostos on tehty eurooppalaisesta verkkokaupasta. Kun valittavanasi on debit eli maksukortti sekä credit eli luottokortti, voit maksaa verkossa tehdyt ostokset suoraan tililtä tai korttiin liitetyltä luottotililtä.
Maksettaessa Credit-kortilla annetaan korttinumeroksi kortin etupuolella oleva 16 merkkiä pitkä numerosarja. Verkkomaksamisessa käytetty 3 merkkiä pitkä tarkistusluku, eli CVV2-luku, löytyy kortin kääntöpuolelta nimikirjoitusalueen oikealta puolelta. Maksaessasi Debit tai Credit/Debit -kortin Debit-ominaisuudella, on käytettävä kortin kääntöpuolen vasemmasta alakulmasta löytyvää numerosarjaa. Ensimmäiset 16 numeroa toimivat korttinumerona ja kolme viimeistä toimivat tarkistuslukuna.
Visa Electron
Voit maksaa myös Visa Electron –kortilla, mikäli olet aktivoinut verkkopankissasi Electron-korttisi verkkomaksuominaisuuden. Tilauksen yhteydessä sinut ohjataan oman pankkisi suojattuun varmennuspalveluun, jossa ostoksesi varmennetaan verkkopankkitunniksilla (Verified by Visa).
Luottokortti
Hyväksymme kaikki Visa- ja Mastercard-luottokortit.
Verkkopankkimaksu
Voit maksaa tilauksen Klarnan avulla suoraan verkkopankissasi pankkitunnuksillasi.
Lasku
Tarjoamme mahdollisuuden maksaa ostokset laskulla tai joustavasti useammassa erässä. Mikäli asiakas valitsee maksutavaksi laskun, se lähetetään asiakkaalle sähköpostitse samalla, kun tilaus lähtee varastoltamme. Laskun maksuaika on 30 päivää tilauksen lähetyksestä ja eikä laskusta peritä lisämaksua. Maksun viivästyessä laskulle lisätään viiden (5) euron muistutusmaksu ja viivästyskorko.
Erämaksu
Laskun voi maksaa myös 3-36 kuukauden erissä. Laskun voi maksaa myös omassa tahdissa, jolloin asiakas voi itse päättää kuukausittain maksettavan summan (kuitenkin vähintään yhdeksän (9) euroa). Kuukausikustannus on tiedossa, kuten myös se, milloin koko summa on maksettu. Lisäksi kaikki ostokset, jotka maksetaan omassa tahdissa joustavalla erämaksulla, yhdistetään kätevälle kuukausilaskulle. Kuukausilaskusta saa hyvän yleiskuvan omasta tilanteesta ja kaiken saa maksettua vain yhdellä laskutusmaksulla.
Klarnan maksuaikakampanjat
Klarna tarjoaa aika ajoin asiakkaillemme erilaisia maksuaikakampanjoita. Asiakkaan tulee täyttää Klarnan luottoehdot, jotta kampanjamaksuvan voi valita.
*** Klarnan tarjoamat maksutavat yrityksille:
Klarna tarjoaa yrityksille mahdollisuuden maksaa kortilla, verkkopankissa ja laskulla. Huomioithan, että laskulla tilattaessa tilaus tulee tehdä siihen osoitteeseen, johon yritys on rekisteröity, eli laskutus- ja toimitusosoitteen tulee olla sama. Lisätietoja yritysmaksujen ehdoista saa Klarnan asiakaspalvelusta.
Mikäli sinulla on kysyttävää liittyen tilauksien maksamiseen, pyydämme sinua olemaan yhteydessä Klarnan asiakaspalveluun osoitteessa https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu/
Asiakaspalvelu ark. 9-18 puh. 09 – 425 99 771
Chat 24/7
Toimitusaika
Postitamme tuotteita jokaisena työpäivänä. Yleensä toimitusaika on 1-5 työpäivää. Muussa tapauksessa pyrimme ilmoittamaan Asiakkaalle mahdollisimman nopeasti viivästyksistä.
Toimitustapa ja -kulut
Toimituskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset paketteina.
Vaihtoehtoina on matkahuollon kautta Lähellä paketti, Bussipaketti, Jakopaketti, XXS paketti ja XXS Luukkuunjakelu sekä postin postipaketti tai Express -paketti ja pikkupaketti. Tuotteet voi myös noutaa liikkeestämme osoitteesta Anttilantie 1, Eura. Isommat lähetykset hoidetaan Kaukokiidolla rekkarahtina tai PostNord:illa.
Yli 50 € ostoksissa on toimituskulut ilmaiset, mutta myyjä pidättää itselleen oikeuden valita halvin mahdollinen toimitusmuoto lähetykselle. Pyrimme toimittamaan lähetykset ensisijaisesti matkahuollon kautta.
Selvät hintavirheet
SAR-Machine Oy pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten että tuotteen hinta poikkeaa huomattavasti tuotteen oikeasta hinnasta. Tällaisissa tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi poikkeava oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.
Tuotteiden tarkastaminen
Toimituksen vastaanotettuaan Asiakkaan tulee viipymättä tarkastaa toimitettujen tuotteiden kunto ja virheettömyys sekä varmistaa että toimitus sisältää kaikki tilatut tuotteet.
Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset
Valitettavasti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta Matkahuolto, Posti tai Kaukokiito eivät aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille asti. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkastaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa.
Mikäli lähetys on vaurioitunut Postin kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus postiin.
Ota myös yhteys myyjään, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta. Liitä mukaan aina kuva toimituksessa rikkoontuneesta tuotteesta. Kaikkiin tilauksiin pätee kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus avaamattomille pakkauksille.
Vaihto- ja palautusehdot
Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautettavien tuotteiden pitää ehdottomasti olla käyttämättömiä ja avaamattomia. Mikäli asiakas haluaa palauttaa tuotteen, on hänen aina ensin otettava yhteyttä myyjään lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@sar-machine.fi, jotta voidaan sopia palautusjärjestelyistä. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus täyttyy etäkaupassa, jossa asiakkaalla ei ole ollut mahdollisuutta etukäteen tutustua tuotteeseen. Palautusoikeus ei ole voimassa etätilauksissa, joissa tuote noudetaan myymälästä.
Virheettömien tavaroiden palautukset ensisijaisesti asiakkaan kustannuksella ja vastuulla ja vain MATKAHUOLLON kautta, ei postissa.
Palautusosoite:
SAR-Machine Oy
Anttilantie 1
27510 Eura
puh. 044 565 1789
email: info@sar-machine.fi
Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Palautusoikeus koskee ainoastaan avaamattomia tuotteita. Huomioithan, että tuotteen on oltava täysin myyntikuntoinen eli avaamaton, käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessa. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä palautuskulut. Tarkastamme aina kaikki palautetut tuotteet, ennen kuin teemme hyvityksen.
Tuotteiden tarkastaminen
Toimituksen vastaanotettuaan Asiakkaan tulee viipymättä tarkastaa toimitettujen tuotteiden kunto ja virheettömyys sekä varmistaa että toimitus sisältää kaikki tilatut tuotteet
Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen info@sar-machine.fi tai postitse:
SAR-Machine Oy
Anttilantie 1
27510 Eura
Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiöön.
Huom. Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus. Veloitamme kaikista noutamattomista lähetyksistä toimitus- ja käsittelykuluja 20.00 euroa. Jos haluat perua tilauksen sen jälkeen, kun se on lähetetty, on sinun noudettava paketti postitoimipaikastasi ja lähetettävä takaisin meille. Jos pakettia ei noudeta, se rekisteröityy automaattisesti ei-noudetuksi, ja siitä laskutetaan jälkikäteen. Paketin palauttaminen on halvempaa kuin sen noutamatta jättäminen. Mikäli lähetyksen vastaanottajaa ei ole tavoitettu jakelun yhteydessä tai lähetystä ei ole noudettu, Matkahuolto ja Posti säilyttää lähetystä vain pari kalenteriviikkoa, minkä jälkeen paketti palautuu lähettäjälleen. Varmistathan, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.
Muuta
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
SAR-Machine Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
SAR-Machine Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.